Перевірка готовності до їзди велосипеду
Ця стаття допоможе Вам утримувати велосипед в хорошому стані, незалежно від того, експлуатуєте Ви його щодня або готуєтеся до кросу по пересіченій місцевості.
Перші три кроки приділяється гальмах. Якщо ви знайдете який-небудь дефект у цій частині, то поки його не усунете - відрегулюєте чи натяг старих тросів або замініть їх на нові, замініть гальмівні колодки або проведете ще які-небудь роботи - експлуатувати велосипед категорично забороняється. І зрозуміло чому: несправності інших систем можуть заподіювати незручності, але не є небезпечними, якими є несправності гальмівної системи.
Наступним кроком перевірки є перевірка ходової частини. Якщо є несправності в рульовій колонці Ви їх "почуєте" - так при ударі або різкому гальмуванні переднім гальмом пролунає характерний стук в рульовій колонці. У разі, якщо має місце невелике ослаблення, яке легко виявляється за допомогою пальця руки поставленого між рамою і виделкою, то цей дефект усувається просто затяжкою колонки.
Наступний крок - перевірка ланцюгової передачі. Перш за все, переконайтеся в тому, що вісь каретки, шатуни, як лівий, так і правий не мають "люфту".
Троси перемикання швидкостей мають ті ж тенденції до стирання, що і троси гальм. Однак основною причиною стирання тросів, а значить і зниження надійності роботи всього велосипеда в цілому, є неправильне регулювання механізму перемикання швидкостей. Тому слід проводити перевірку працездатності перемикачів швидкостей, пробуючи переключитися на всі зірочки. Якщо ланцюг зіскакує з крайніх зірочок або перескакує ривками, то слід відрегулювати перемикаючий механізм. Перемикання швидкостей повинно здійснюватися миттєво і без скреготу.
І, нарешті, перевірте надійність кріплення сідла і керма. При цьому не слід занадто туго затягувати болти, досить того щоб сідло або кермо не поверталися при не дуже великому зусиллі.
У разі якщо гальма відрегульовані правильно, то повне гальмування здійснюється вже при натисканні ручки гальма лише до середини її повного ходу. Якщо це не так - то це говорить про несправності.
Навіть у тому випадку, коли гальма правильно відрегульовані, слід приділити увагу гальмівним колодкам. Вони не повинні мати слідів зносу, бути без вибоїн і мати зазор між ободом і колодкою, принаймні, в 1 міліметр.
Гальмівний тросик зазвичай зношується в місцях натягу троса і точках кріплення. Переконайтеся, що ці місця троса знаходяться в нормальному стані. Перевірте також натяг троса - він повинен бути натягнутий без зайвого натягу, але і без провисання.
Після перевірки керма і виносу на відсутність тріщин або дефектів, переконайтеся в правильності встановлення рівня керма і винесення по відношенню до переднього колеса. Потім перевірте стан переднього гальма.
Перевірте стан шатунів на відсутність будь-якого гойдання. Будь хитання шатунів відносно осі є неприпустимим. У простих випадках - хитання усувається шляхом затягування болта кріплення шатуна до осі.
Якщо Ви візьметеся за кінці шатунів, і спробуєте посувати останні вліво і вправо і якщо це Вам вдалося хоча б трохи, то у Вас проблеми з кареткою.
Зніміть ланцюг з передніх зірочок, тим самим вам вдасться обертати шатуни вільно. При необхідності можна зняти і заднє колесо. У такому положенні легко визначити потребує каретка в мастилі.
Використовуючи шестигранний ключ, перевірте стану болтів кріплення передніх зірочок на правому шатуні. Потім переконайтеся, що педалі обертаються вільно і без сторонніх звуків.
Переконайтеся в справності заднього перемикача, стан роликів кочення ланцюга. Перевірте плавність і точність перемикання швидкостей з нижньою на верхню і з верхньої на нижню. Перевірте фіксацію крайнього лівого і правого положення перемикача.
Перевірте стан переднього перемикача. Зверніть увагу на паралельність ланцюга щодо дужок перемикача. Перемикання повинні бути швидкими і надійними.
Нарешті, переконайтеся в надійності затягування болтів кріплення сідла до подседельному штиря і штиря до рами. Але не слід прикладати надмірної зусилля, щоб уникнути зриву різьби.