Продавець 🚲"Bikeway Dnepr" склад-магазин велосипедів та комплектуючих розвиває свій бізнес на Prom.ua 14 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
4999 відгуків
САМОВИВІЗ ЗІ СКЛАДУ З 8:00 ДО 15:00

Зараз у компанії неробочий час. Замовлення та повідомлення будуть оброблені з 08:00 найближчого робочого дня (04.11).

+380 (67) 972-40-63
+380 (93) 252-42-73
проспект Богдана Хмельницького 152А., Дніпро, Україна

Правильне перемикання швидкостей на велосипеді

Правильне перемикання швидкостей на велосипеді

 

Як правильно перемикати передачі на велосипеді?

Передачі на велосипеді потрібні для максимально ефективного пересування в даних конкретних умовах. Вони дозволяють їхати швидше або витрачати менше зусиль на пересування, ніж одношвидкісна трансмісія. Більш того, на велосипеді з однією єдиною передачею в деяких ситуаціях їхати буде зовсім неможливо (наприклад, у дуже крутий підйом).

Втім, доцільність багатошвидкісний трансмісії на велосипеді сьогодні майже ні в кого сумнівів не викликає. Залишається лише питання в правильному перемиканні передач.

Як же правильно перемикати передачі?

Сформулюємо кілька простих, але важливих правил:

  1. Перемикайте передачі тільки під час руху велосипеда (це правило не відноситься до планетарним втулок).
  2. Намагайтеся перемикати передачі, коли навантаження з ланцюга знято або незначна, інакше можна не зуміти перейти, і навіть поламати механізми перемикання або порвати ланцюг (це значною мірою залежить від якісного рівня компонентів велосипеда). Особливо важко доводиться переднього перемикача.
  3. Не рекомендуємо підвищувати передачу при подоланні підйомів, підбирайте передачі перед горою (перемикання на підйомі при необхідності використовують гонщики, але ця техніка вимагає вміння і «почуття велосипеда»).
  4. Без належного досвіду, не переходьте відразу на кілька передач. Робіть це поетапно: дочекавшись чіткої роботи однієї передачі,переходите на наступну (цей момент також залежить від класу обладнання велосипеда і навички велосипедиста).
  5. Уникайте великих «перекосів» ланцюга.

Розглянемо більш докладно сам процес перемикання:

Звичайний сучасний велосипед має 2-3 зірки спереду і 7-8-9-10 зірок ззаду.

Нумерація передніх зірок від 1 до 3 , у бік збільшення зірок, нумерація задніх зірок, від 1 до 7, 8 (9,10), в бік зменшення зірок.

Для спрощення візьмемо в якості прикладу популярний привід 3х8:
Велика передня зірка використовується при їзді по гарній, рівній дорозі(асфальт або укочений грунт) при відсутності сильного зустрічного вітру. З цією зіркою зазвичай використовуються задні зірки від 8-ї до 4-ї. Хоча в спортивному катанні і на гонках нерідко можна побачити будь-які поєднання.

Середня передня зірка використовується при їзді по грунтовці, поганому асфальту, не дуже пухкому піску в поєднанні з задніми зірками з 6-ї по 2-ю (що не виключає використання і всього набору задніх зірок). На даних передачах зручно їхати в щільному міському трафіку, маневруючи між різними рухомими і стаціонарними перешкодами. При сильному зустрічному вітрі на шосе також нерідко ставиться середня передня зірка.

Маленька передня зірка використовується з задніми зірками з 5-го по 1-ю. Ці передачі використовуються при їзді в дуже круті підйоми, по заболоченій місцевості, в'язкого бруду, піску, густій траві.

Ті умови, що ми описали вище – лише орієнтир для розуміння, коли і які передачі раціонально використовувати. Але визначальними факторами завжди є конкретні умови їзди і рівень підготовки велосипедиста. Новачкам потрібно завжди пам'ятати про правильне каденсе, який вобщем випадку при рівномірному русі не повинен опускатися нижче 60 обертів на хвилину. І пам'ятати, що дивитися потрібно не на перемикачі, а на дорогу.

В ідеалі, потрібно прагнути перейти на інтуїтивний рівень перемикання, яким досконало володіють спортсмени й досвідчені велосипедисти. Для вас повинно бути абсолютно неважливо, скільки передач і якого типу привід стоїть на вашому велосипеді. Ви не будете замислюватися про перемиканні взагалі: все буде відбуватися автоматично, в залежності від поточної дорожньої або гоночної ситуації.

Чіткість роботи передач залежить від класу обладнання, ступеня зносу деталей,правильної настройки механізмів, стану тросів і їх сорочок, а також від ступеня забруднення механізмів і ланцюга.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner